Zomervakantie Gran Canaria 2017

Gran Canaria

Het is alweer bijna een maand geleden sinds we terug zijn van het prachtige eiland Gran Canaria. Dit was één van de zomervakanties waarvan wij stiekem wel baalde dan we alweer naar huis moesten. Deze vakantie hebben we twee dagen lang rondgetoerd op het eiland en hadden we echt een prachtige accommodatie.

En dat wil ik natuurlijk allemaal met jullie delen! Kan ik ondertussen ook weer eventjes nagenieten…

Scandinavisch appartement

Gran Canaria

Allereerst ons appartement, want waren we hier verbaast over zeg! Je ziet wel eens van die foto’s waarbij het in werkelijkheid toch een beetje tegenvalt. Maar dit appartement was echt zoals op de plaatjes! Groot, prachtig ingericht en gewoon perfect voor elkaar. Ik geloof zelfs dat we nog nooit zo’n mooie accommodatie gehad hebben! Ons appartement bestond uit een slaapkamer (met tweepersoonsbed), badkamer, keuken, ruime woonkamer en balkon en zelfs nog een extra kamer voor de kids. Daarnaast had je nog een lobby, bar, restaurant, sportschool, supermarktje, strand en zwembad. Ik kan jullie denk ik maar gewoon de foto’s laten zien… ;)

Gran Canaria Gran Canaria Gran Canaria

Puerto de Mogán

De tweede dag van onze vakantie zijn we er gelijk eventjes op uit gegaan. Zo besloten we om met de taxi het stadje Puerto de Mogán te bezoeken. Een hele ervaring, want de taxi reed met gemak 180 k/m p.u. waar je 80 mocht, haha. Eenmaal aangekomen in Puerto de Mogán werd ik helemaal verliefd op de leuke straatjes met kleurrijke bloemen. Zo mooi! Ook hebben we om de haven heengelopen waar echt talloze bootjes lagen. Zoals ze zelf al zeggen; echt een beetje klein Venetië. Mocht je ooit nog naar Gran Canaria gaan dan raad ik je dit plekje zeker aan!

Gran Canaria Gran Canaria

Rondtouren

Tijdens onze vakantie hebben we voor twee dagen een autootje gehuurd om zo zelf het eiland te verkennen. Dit was de allereerste keer dat we dit op deze manier deden, eerder namelijk altijd met excursies. Maar ik ben nu helemaal om: zelf het eiland verkennen met een auto is veel leuker!

Palmitos Park

Onze eerste stop was Palmitos Park, een subtropisch dierenpark middenin de bergen. Hoe gaaf! Ik vind het zelf echt prachtig om te zien dat ze hier weer zulke andere dieren hebben dan in Nederland. Zoals tropische vogels, maar ook roofvogels! Struinend door de bergtoppen heen zijn we zo alle dieren en shows bij langs gegaan. En voor de cactusliefhebbers: mocht je nog niet genoeg cactussen gezien hebben op het eiland? Ze hebben in deze dierentuin gewoon een ‘Cactus tuin’. Whaa!

Bergpasjes rijden

En natuurlijk moest ik ok op deze vakantie even mijn angsten overwinnen. Ik vind bergpassen met de auto namelijk echt dood en doodeng! Maar na een hele middag bergpasjes rijden om Roque de Numblo (hoogste berg van Gran Canaria) te bezoeken, is die angst al een stuk minder geweest. En ondertussen maakten we af en toe eventjes een stop voor het prachtige uitzicht.

Botanisch park Jardin Canario

De tweede dag dat we onze huurauto hadden, bezochten we een botanisch park. Daar zijn we langs hele enge en vooral ook stijle trappetjes naar boven geklommen voor een adembenemend uitzicht. En natuurlijk voor nog een overload aan cactussen. Ik kan er maar niet genoeg van krijgen!

Duinen van Maspalomas

En natuurlijk bezochten we ook nog eventjes de duinen van Maspalomas. Heel bijzonder om te zien dat je heel dichtbij de stad en de bergen ineens heel veel duinen hebt! We wilden hier dolgraag de zonsondergang zien, maar helaas was het erg bewolkt en mistig door de Sahara storm Calima.

Gran Canaria

We hebben nog veel meer gedaan tijdens deze vakantie, maar dit blogje is al aan de lange kant! Mocht je toch alles willen zien: hierbij mijn vakantievlog!